Czy influencer marketing jest opłacalny?

0
689
Czy influencer marketing jest opłacalny?

Coraz więcej mówi się o wpływie mediów społecznościowych na nasze życie oraz podejmowane decyzje zakupowe. Influencerzy, których obserwujemy każdego dnia, często mogą w łatwy sposób zachęcić nas do zakupu danego produktu lub usługi. Nic dziwnego, że coraz więcej marek decyduje się nawiązać z nimi współpracę. Ale… czy warto to zrobić? Czy influencer marketing to dobry sposób na promowanie swojego brandu?

Influencer marketing – tak czy nie?

Influencer marketing wzbudza wiele emocji wśród marketerów. Z jednej strony jawi się jako doskonała metoda wypromowania swoich flagowych produktów i usług, a z drugiej – ryzyko wpadki i braku satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji. Czy zatem jest sens inwestować w tę dziedzinę marketingu, skoro w tym samym czasie można przeznaczyć energię i środki na stworzenie ciekawych kampanii oraz pozycjonowanie? Przyjrzyjmy się tej kwestii!

Influencer marketing to prosty sposób na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki w wybranej grupie docelowej. Współpraca z influencerami na własną rękę nie jest jednak prosta. Negocjowanie cen, briefing, terminowość, mierzenie wyników swoich działań – te kwestie często wymagają dużego doświadczenia, czasu oraz cierpliwości ze strony brandu. Z drugiej strony, jeśli dobrze dobierzemy twórczynię lub twórcę do swoich celów biznesowych, to influencer marketing pozwali nam w łatwy sposób dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych ofertą. W końcu są marki, które swoją rozpoznawalność budowały w dużej mierze na influencer marketingu. Jak powielić ich sukces?

Influencer marketing na własną rękę? Czy to ma sens?

Decydując się na influencer marketing staniemy przed wyzwaniem – działać samodzielnie czy skorzystać z pomocy agencji? Z jednej strony działanie na własną rękę może się wydawać dobrym sposobem na oszczędność. Z drugiej strony to często tylko pozory. Bez wprawy w negocjowaniu kontraktów oraz odpowiednich znajomości, możemy otrzymać bardzo wysokie ceny od internetowych twórców. To jednak nie wszystko. Nawet jeśli stwierdzimy, że dany influencer będzie pasować do naszej marki, to w rzeczywistości może być… inaczej. Agencja, która oferuje influencer marketing, w ramach współpracy pomaga dobrać najlepsze osoby do naszych celów. Doradza, negocjuje stawki, proponuje rozwiązania, których często możemy nawet… nie znać. Co zatem robić? Przeanalizować sobie swoje założenia, wysłać brief do agencji i sprawdzić, czy będzie to dla nas najbardziej opłacalny kierunek działań!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj